Chcieliśmy stworzyć w Krakowie dobre przedszkole prywatne w którym dzieci rozwijają się w swoim rytmie  mając jednak do wyboru bogatą paletę jakościowych możliwości rozwojowych, które uzywamy w spokojnym tempie grupy. Przedszkole ma w swojej ofercie różne   zajęcia dodatkowe, dzięki czemu każde z dzieci na pewno znajdzie coś dla siebie. Zajęcia dodatkowe sa przemyslane, porządnie przygotowane przez psychologów rozwojowych, mają na celu wzmacniać dydaktykę i rozwijać naturalne zainteresowania dzieci, wzmacniać ich naturalną ekspresję, wpsomagać naukę regulacji i dialogu, funkcje poznawcze, dostarczać wiele frajdy i doświadczania w relacjach, budowac je. Ważne jest dla nas także poczucie wpływu i to żeby dzieci zobaczyły siebie  w kazdej sferze.  Zobaczyły że warto próbować, poznawały proces uczenia się i zmiany, co uodparnia ich naturalnie na porazki, jednoczesnie uczy własnych szerokorozwojowych strategii uczenia się, wzmacnia  na kolejny etap..

Zajęcia autorskie Przedszkola Harmonii, umiejętnie wplatane w codzienność i ofertę, dzieci się bawią i uczą a my sprytnie w małej grupie, wzmacniamy  indywidualne umiejętności:

Zajęcia dodatkowe

  • „Logimyki” czyli: specjalnie przygotowane gry logiczne na różnych poziomach wieku, dobrane przez naszych neuropsychologów
  • „Klockotriki”- zajęcia przy użyciu różnego rodzaju wymagających i przede wszystkim fascynujących, różnorodnych  klocków. Dzięki temu dzieci z własnej motywacji, przy pomocy prowadzących z ochotą rozwijają wyobraźnie przestrzenną, planowanie i twórczość wymiennie z * "Origami" ( niżej)-
  • "Chodzą słuchy"- aktywne zabawy połączone ze śpiewem, wzmacniające koncentrację słuchową, aktywność muzyczną i tor oddechowy przy uzyciu instrumentów ( skrzypiec, pianina, gotar, ukulele, bebnów, harmonijek, fletów i instrumentów afrykańskich),  praca na rytmie i melodii.
  • „Jakby to było” -spontaniczne wstawki teatralne rozwijającą ekspresję, twórczość, pamięć, wczuwanie się w role. Dzieci chętnie zamieniają się w rezyserów, aktorów lub aktorów z pacynkami, scenarzystów i tworzą własne spektakle, z własna narracją
  • „ Wszystkie kolory tęczy ” – zajęcia oparte na rysunku, malowaniu i sensoplastyce, próbowanie róznych form, dzieci wychodzą ze swoim  efektem 
  • "Opowieści naszej treści" - zajęcia z klimatem opowieści w kręgu i tworzeniem własnych opowieści w rytmie, ze wzmocnieniem sensorycznym, pobudzającym  koncentrację słuchową, sprawność językową, monitoring, narrację, twórczość, wnioskowanie społeczne.
  • Eksperymenty i próby  instrumentalne-pianistyczne, gitarowe, przy uzyciu bebnów, harmonijek, ukulele  - instrumenty w Harmonii sa prawdziwe, dobrej jakości, są pomocą jak każda inna. Dzieci maja możliwość uzywania instrumentów do relaksu, chęci eksperymentowania, zabaw miedzy sobą. W takich sytuacjach, opartych na naturalnych chęciach nauczyciele dyskretnie cieniują wproadzając 1 wskazówkę, dzięki której dzieci nabywają elastycznego doświadczenia rozwijającego funckje słuchowe, regulację, kontakt z emocjami, małą motorykę, wzmacniaja procesy akomodacyjne oczu ( potrzebne do przepisywania z tablicy na dalszycm etapie), uczą się poczucia wpływu i poszukiwania rytmu, melodii, pracy z cisza i głośnością, róznorodnością dźwięków, integracji z innymi tonami ( instrumentami), uczy się wpsólpracy z rówieśnikami.
  • Kółko przyrodnicze- Angażujące zabawy multimedialne, eksperymentowanie ( fizyczne i chemiczne) , ćwiczenia uważnej obserwacji swiata przyrody i aktywnego,  przyjemnego gromadzenia wiedzy wg zainteresowań dzieci na temat zwierząt i ich życia, w małych grupkach; tematy zmieniają się semestralnie
  • Wycieczki rowerowe ( w lecie)- wokół przedszkola w diadach z dorosłym, także w plenerze ( w części wiślanej trasy rowerowej)

                                                                                                                            OSOBNE, cykliczne zajęcia przedszkolne:

(!) Taniec językowy ®  autorski program rozwoju językowego w  Harmonii-poza j.angielskim - semestralnie wymienne podstawy języków: J.rosyjski ( od 4 r.ż) , J.hiszpański (od 3 r.ż), J. francuski ( od 3 r.ż)   - W zwykłej codzienności, dzieci ćwiczą nie tylko to co poznają na j.angielskim ale i w innych językach. Zabawy mulijęzykowe przyjmowane są bardzo chętnie i są indywidualnie rozwijane, wzmacniane- tylko w Harmonii   
(!) "Gordonki"-  zajęcia cotygodniowe w każdej grupie, prowadzone są zgodnie z teorią uczenia się muzyki amerykańskiego muzyka jazzowego i pedagoga Edwina Eliasa Gordona. Rozmowy poprzez dźwięki, rytmiczanki, zabaw z melodia i rytmem rozwiajają procesy umysłowe które odpowiadają za uwrażliwienie muzyczne tak samo jak za  uczenie się językowe, doskonale wspólgrają z kapiela językową - tylko w Harmonii 
  • (1) Warsztat tkacki  i (2) Warsztat szycia - (co 2-3 tygodnie wymiennie-wiosna, lato)- (1)- aktywności rozwijające małą motorykę, twórczośc i planowanie na krośnie ręcznym- grupowym i indywidualnych- wspólne i pojedyńcze ( wymiennie) tkanie oraz tworzenie tkaniny, ozdób, nauka uzywania narzędzi (2) Harmonia posiada własną maszynę do szycia, na której dzieci mogą w towarzystwie dorosłych tworzyć proste wytwory, które biora do domu.
  • Warsztat pracy z materiałem; drewno, bawełna i metal-( raz na 2 tygodnie) bardzo praktyczne zajęcia pracy z drewnem, obrabianiem twórczym materiałow, tworzeniem ozdób- usprawniania koordynacji, małej motoryki, doświadczeń z materiałami, tworzeniem własnych wytworów codziennego użytku, dzieci wychodzą do domu z efektem własnej pracy
  • *  
  • Komponowanie i prokektowanie z (!) własnym Musiconem - 2-4 razy w miesiącu   -rozwija umiejętności matematyczne i  językowe 
  • Kodowanie na dywanie- 2-3x w miesiącu, w każdej grupie - rozwija umiejętności matematyczne i  językowe   
    • Rytmika z instrumentem: warsztaty bębniarskie- co tydzień, w każdej grupie
    • Tequondo ze sportowcem- co tydzień w starszej grupie- rozwijamy siłę, sprawność, koordynacje i zasady fair play
    • Gimnastyka z terapeutą sensomotorycznym 3-4 x w miesiącu w młodszej grupie; od wiosny do jesieni- prowadzone w lesie lub na łące
    • Yoga  I Yoga  leśna dla dzieci : krótkie, systematyczne - zajęcia świadomości ciała i wpływu na swoje ciało, regulacji i zabawy w zwierzęta, od wiosny do jesieni- prowadzone w lesie lub na łące
    • Ceramika ( 2021/2022) -do wyboru: praca z gliną, rzeźbienie i towarzyszenie procesowi; co kilka tygodni, wszyscy- dzieci wychodzą ze swoim  efektem 
    • "Origami" - co 2-3 tygodnie w każdej grupie-krótkie sprzyjające zdobywaniu poczucia efektywności,  uczące planowania, wzmanciające małą motorykę, wyobraźnię przestrzenną;  będące okazją do ździwień i radości- dzieci wychodzą ze swoim  efektem              
    • Warsztaty podróżnicze -( raz na 2-3 tygodnie) - podróżnicy  wprowadzają nas w fascynujący świat kultur, języków, zabytków i ciekawostek z rónych stron świata- rozwijamy perspektywe poznawczą i wyobraźnię, wiedzę na temat róznorodności.                                                                                                                                                          
    •                                                       
    •   

                                                                                                    Dodatkowo płatne :

  • Jazda konna wszyscy co 2 tygodnie ( wszyscy od wiosny do jesieni) ( 35zł za 1 wyjazd- 2x w miesiącu)
  • Teatr;  wszyscy 5 razy w roku ( 30zł za spektakl)
  • Grę na instrumentach dla dzieci od 5 r. ż: ( dla chętnych) gitara, pianino, skrzypce, trąbka, saksofon, ukulele- do ustalenia między nauczycielem a rodzicami
  • J.Angielski dodatkowy ( dla chętnych)  z ćwiczeniami multimedialnymi, quizami i śpiewem, dialogami- 55zł/ spotkanie indywidualne, 25 zł za pracę w 3 osobowej grupie.
  •  Integracja sensoryczna i integracja sensomotoryczna ( jeśli jest niezbędna, zalecana) prowadzona z wyspecjalizowanymi terapeutami  ze wsparciem neuropsychologicznym STER, wg cennika STER
  • Terapia neuropsychologiczna  ( jeśli jest niezbędna, zalecana) prowadzona z wyspecjalizowanymi terapeutami STER, wg cennika STER

Przedszkole w liczbach

8 ilość sal
rozwojowych
5 ilość sal
sensorycznych
2 ilość grup
przedszkolnych
11 ilość podwójnie
wykształconych
specjalistów
2070 ilość pomocy
 
 
Cele rozwojowe
 
 

Budowanie i regulowanie relacji

Myślenie, sprawczość i poczucie wpływu

Samoregulacja, samodzielność, samoorganizacja

Twórczość i pasja, ekspresja i proces

Rozwój umiejętności językowych i intuicji językowej

Muzykalność, szeroki zakres rozwoju umysłu

Zamiłowanie do ruchu, sprawność

 
 
Wartości
 
 

Praca na więzi i uważnej relacji

Wielowarstwowe wykształcanie prowadzących

Aktywna systemowa praca z rodziną

Systemowe podejście do rozwoju w grupie i indywidualnego rozwoju

Wzmacnianie naturalnego rytmu rozwojowego dziecka i profilaktyka rozwojowa na bazie neuropsychologii i psychologii rozwojowej

Innowacyjna integracja metodyczna w terapii rozwoju

Wzmacnianie naturalnej ekspresji muzycznej i rozwój twórczości

Rozwój językowy i rozwój zabawy

Działanie poprzez doświadczenie, ruch i emocje

 
 
Wideo
 
 

Nasi partnerzy

  • Test1
  • Test2
  • test3

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem