Chcieliśmy stworzyć w Krakowie dobre przedszkole prywatne w którym dzieci rozwijają się w swoim rytmie mając jednak do wyboru bogatą paletę jakościowych możliwości rozwojowych, które uzywamy w spokojnym tempie grupy. Przedszkole ma w swojej ofercie różne zajęcia dodatkowe, dzięki czemu każde z dzieci na pewno znajdzie coś dla siebie. Zajęcia dodatkowe sa przemyslane, porządnie przygotowane przez psychologów rozwojowych, mają na celu wzmacniać dydaktykę i rozwijać naturalne zainteresowania dzieci, wzmacniać ich naturalną ekspresję, wpsomagać naukę regulacji i dialogu, funkcje poznawcze, dostarczać wiele frajdy i doświadczania w relacjach, budowac je. Ważne jest dla nas także poczucie wpływu i to żeby dzieci zobaczyły siebie w kazdej sferze. Zobaczyły że warto próbować, poznawały proces uczenia się i zmiany, co uodparnia ich naturalnie na porazki, jednoczesnie uczy własnych szerokorozwojowych strategii uczenia się, wzmacnia na kolejny etap..
Zajęcia autorskie Przedszkola Harmonii, umiejętnie wplatane w codzienność i ofertę, dzieci się bawią i uczą a my sprytnie w małej grupie, wzmacniamy indywidualne umiejętności, organizujemy je tez przy wspóldecydowaniu dzieci okresowo dla systematyczności:
- „Logimyki” czyli: specjalnie przygotowane gry logiczne na różnych poziomach wieku, dobrane przez naszych neuropsychologów
- „Klockotriki”- zajęcia przy użyciu różnego rodzaju wymagających i przede wszystkim fascynujących, różnorodnych klocków. Dzięki temu dzieci z własnej motywacji, przy pomocy prowadzących z ochotą rozwijają wyobraźnie przestrzenną, planowanie i twórczość wymiennie z * "Origami" ( niżej)-
- "Chodzą słuchy"- aktywne zabawy połączone ze śpiewem, wzmacniające koncentrację słuchową, aktywność muzyczną i tor oddechowy przy uzyciu instrumentów ( skrzypiec, pianina, gotar, ukulele, bebnów, harmonijek, fletów i instrumentów afrykańskich), praca na rytmie i melodii.
- „Jakby to było” -spontaniczne wstawki teatralne rozwijającą ekspresję, twórczość, pamięć, wczuwanie się w role. Dzieci chętnie zamieniają się w rezyserów, aktorów lub aktorów z pacynkami, scenarzystów i tworzą własne spektakle, z własna narracją
- „ Wszystkie kolory tęczy ” – zajęcia oparte na rysunku, malowaniu i sensoplastyce, próbowanie róznych form, dzieci wychodzą ze swoim efektem
- "Opowieści naszej treści" - zajęcia z klimatem opowieści w kręgu i tworzeniem własnych opowieści w rytmie, ze wzmocnieniem sensorycznym, pobudzającym koncentrację słuchową, sprawność językową, monitoring, narrację, twórczość, wnioskowanie społeczne.
- Eksperymenty i próby instrumentalne-pianistyczne, gitarowe, przy uzyciu bębnów, harmonijek, instrumentów afrykańskich, ukulele - instrumenty w Harmonii sa prawdziwe, dobrej jakości, są pomocą jak każda inna. Dzieci maja możliwość uzywania instrumentów do relaksu, chęci eksperymentowania, zabaw miedzy sobą. W takich sytuacjach, opartych na naturalnych chęciach nauczyciele dyskretnie cieniują wproadzając 1 wskazówkę, dzięki której dzieci nabywają elastycznego doświadczenia rozwijającego funckje słuchowe, regulację, kontakt z emocjami, małą motorykę, wzmacniaja procesy akomodacyjne oczu ( potrzebne do przepisywania z tablicy na dalszycm etapie), uczą się poczucia wpływu i poszukiwania rytmu, melodii, pracy z cisza i głośnością, róznorodnością dźwięków, integracji z innymi tonami ( instrumentami), uczy się wpsólpracy z rówieśnikami.
- Kółko przyrodnicze- Angażujące zabawy multimedialne, eksperymentowanie ( fizyczne i chemiczne) , ćwiczenia uważnej obserwacji swiata przyrody i aktywnego, przyjemnego gromadzenia wiedzy wg zainteresowań dzieci na temat zwierząt i ich życia, w małych grupkach; tematy zmieniają się semestralnie
- Wycieczki rowerowe ( w lecie)- wokół przedszkola w diadach z dorosłym, także w plenerze ( w części wiślanej trasy rowerowej)
- Wycieczki spontaniczne- niespodzianki i ustalane z dziećmi- nauka w terenie- częściej niż gdziekolwiek indziej :)
OSOBNE, cykliczne zajęcia przedszkolne:
- (1) Warsztat tkacki i (2) Warsztat szycia - (co 2-3 tygodnie wymiennie-wiosna, lato)- (1)- aktywności rozwijające małą motorykę, twórczośc i planowanie na krośnie ręcznym- grupowym i indywidualnych- wspólne i pojedyńcze ( wymiennie) tkanie oraz tworzenie tkaniny, ozdób, nauka uzywania narzędzi (2) Harmonia posiada własną maszynę do szycia, na której dzieci mogą w towarzystwie dorosłych tworzyć proste wytwory, które biora do domu.
- Warsztat pracy z materiałem; drewno, bawełna i metal-( raz na 3 tygodnie) bardzo praktyczne zajęcia pracy z drewnem, obrabianiem twórczym materiałow, tworzeniem ozdób- usprawniania koordynacji, małej motoryki, doświadczeń z materiałami, tworzeniem własnych wytworów codziennego użytku, dzieci wychodzą do domu z efektem własnej pracy
- *
- Komponowanie i prokektowanie z (!) własnym Musiconem - 2-4 razy w miesiącu -rozwija umiejętności matematyczne i językowe, komppnowanie i projektowanie na opziomie II roku studiów wg badań ( o czym dzieic nie wiedzą, skupione na zabawie)
- Kodowanie na dywanie- 2-3x w miesiącu, w każdej grupie - rozwija umiejętności matematyczne i językowe
- Rytmika z instrumentem: warsztaty bębniarskie lub/i ukulele co tydzień, w każdej grupie
- Tequondo ze sportowcem- co tydzień w starszej grupie- rozwijamy siłę, sprawność, koordynacje i zasady fair play
- Gimnastyka z terapeutą sensomotorycznym 3-4 x w miesiącu w młodszej grupie; od wiosny do jesieni- prowadzone w lesie lub na łące
- Gimnastyka korekcyjna - 1 semestr każdego roku, co tydzień
- Yoga I Yoga leśna dla dzieci : krótkie, systematyczne - zajęcia świadomości ciała i wpływu na swoje ciało, regulacji i zabawy w zwierzęta, od wiosny do jesieni- prowadzone w lesie lub na łące
- Ceramika -do wyboru: praca z gliną, rzeźbienie i towarzyszenie procesowi; co kilkanaście tygodni, wszyscy- dzieci wychodzą ze swoim efektem
- "Origami" - częste- w każdej grupie-krótkie sprzyjające zdobywaniu poczucia efektywności, uczące planowania, wzmanciające małą motorykę, wyobraźnię przestrzenną; będące okazją do ździwień i radości- dzieci wychodzą ze swoim efektem
- Warsztaty podróżnicze -( raz na 2-3 tygodnie) - podróżnicy wprowadzają nas w fascynujący świat kultur, języków, zabytków i ciekawostek z rónych stron świata- rozwijamy perspektywe poznawczą i wyobraźnię, wiedzę na temat róznorodności.
Dodatkowo płatne :
- Jazda konna wszyscy co 2 tygodnie ( wszyscy od wiosny do jesieni) ( 55zł za 1 wyjazd- 2x w miesiącu)
- Teatr; wszyscy 5 razy w roku ( 30-35 zł za spektakl)
- Grę na instrumentach dla dzieci od 5 r. ż: ( dla chętnych) gitara, pianino, skrzypce, trąbka, saksofon, ukulele- do ustalenia między nauczycielem a rodzicami
- J.Angielski dodatkowy ( dla chętnych) z ćwiczeniami multimedialnymi, quizami i śpiewem, dialogami- 75zł/ spotkanie indywidualne, 40 zł za pracę w 2 osobowej grupie.
- Integracja sensoryczna i integracja sensomotoryczna ( jeśli jest niezbędna, zalecana) prowadzona z wyspecjalizowanymi terapeutami ze wsparciem neuropsychologicznym STER, wg cennika STER
- Terapia neuropsychologiczna ( jeśli jest niezbędna, zalecana) prowadzona z wyspecjalizowanymi terapeutami STER, wg cennika STER