Prywatne przedszkole Harmonia powstało w wyniku bogatego doświadczenia psychologów i psychoterapeutów towarzyszącym dzieciom, rodzinom i dorosłym w rozwoju. Praktyków, na co dzień wspierających rozwój, systematycznie odwiedzających przedszkola, szkoły, wspierających psychoedukacyjnie, terapeutycznie i szkoleniowo rodziców i nauczycieli. Wiemy jak bardzo ważnym okresem dla rozumienia siebie, świata, relacji a także wczesnych nawyków, naturalnej ekspresji możliwości dziecka, jest okres przedszkolny., patrzymy na niego z myślą o kolejnych etapach. Postanowiliśmy zebrać nasze doświadczenia, połączyć je ze specjalistyczną wiedzą i stworzyć przedszkole które będzie ten wczesny rozwój uważnie obserwować, stymulować i wzmacniać w jego naturalnym rytmie, w pracy na relacji, z dzieckiem i z rodziną. Nauczyciele są wyposażeni w prawdziwą wiedzę neeuro/psychologiczną/psychoterapeutyczną. Dzięki temu są bardziej świadomi i elastyczni.
Czego mogą się państwo spodziewać po Przedszkolu Harmonia dla siebie i swojego dziecka?
- Nowoczesnej metodologii edukacyjnej i rozwojowej, opartej na wiedzy neuropsychologicznej, relacyjnej i systemowej, głęboko wspierającej rozwój w naturalnym rytmie
- Kadry skoncentrowanej na naturalnym rozwoju dziecka. Złozonej głownie z psychologów, dodatkowo wyszkolonej, w jego dyskretnym i konsekwentnym wspieraniu.
- Grup mało licznych, nie więcej niż 8-10 dzieci-dzięki czemu większej uważności nauczycieli na rozwój przedszkolaków.
- Umiejętnego prowadzenia relacyjnego- poszukiwania i rozwijania indywidualnych, mocnych stron dziecka. Uczenia próbowania, myślenia, sprawczości. Tego, co potrzebne w szkole i w relacjach.
- Rozwijania inteligencji emocjonalnej, empatii, regulacji własnych emocji, reagowania na uczucia innych. Skupiamy się na doświadczeniach nie tylko wchodzenia ale i podtrzymywania relacji. Tak, aby państwa dziecko mogło kiedyś budować silne i satysfakcjonujące więzi z innymi, przy dobrej znajomości i dbaniu o siebie.
- Pielęgnowania i rozwijania naturalnej muzykalności. Nasze przedszkole prywatne Kraków oferuje dzieciom dostęp do wielu prawdzwych instrumentów. Starsze będą mogły próbować lekcji gry, młodsze, będą oswajać się z nimi. Częstego kontaktu z muzykami, teatrem, zajęciami rozwijającymi poprzez ekspresję i rozówj emocjonalno-społeczny, w równowadze z aktywnościami rozwijającymi funkcje poznawcze.
- Utrzymania zamiłowania do ruchu, zapewnienie potrzeb sensorycznych, gimnastyki oraz sportowego wyposażenia.
- Specjalnie stworzonego programu rozwijania samoregulacji i uważności, z systematycznością zajęć bazujących na naturalnej spontaniczności dziecka, angażujących : taniec, śpiew, grę na instrumentach, malowanie.
- Bardzo dobrze wyposażonych sal przedszkolnych, z których każda to sala sensoryczna. Przemyślanych i cyklicznie zmienianych: pomocy, zabawek, sprzętu multimedialnego i sensorycznego.
- Otoczenia zielonego krajobrazu Łąk Nowohuckich, w ukryciu od zgiełku miasta. W zielonej i dobrze skomunikowanej dzielnicy jaką jest Nowa Huta.
- Własnego ogrodu z placem zabaw, ogródkiem warzywno-owocowym i kwiatowym, sprzętem sensorycznym i ścieżką sensoryczną.
- aktywności z "rytmem i melodią"- bębnów, Gordonek, tańców prowadzonych w małych grupach ( 5-10), po to żeby skorzystac jak najwięcej z aktywnej pracy zabawowej nad koordynacją, muzykalnością ( potrzebnej min do nabywania języków i rozwoju twórczości, relacji, elastyczności)
- " Kąpieli językowych"- autorskim rozwoju funkcji słuchowych i intuicji językowej w specjalistycznych programach językowych opartych na wiedzy neuropsychologicznej i kontekcie z językami- słowiańskimi, romańskimi, germanskimi ( poza aktywnym jangielskim).
- Solidnej profilaktyki trudności rozwojowych jeśli istnieje taka potrzeba, dzięki bliskiej współpracy z sąsiednim centrum terapii dzieci i rodzin.
- Częsci (1/3-1/4 ) miejsc dla dzieci potrzebujących dodatkowego wsparcia rozwojowego ( mających autyzm wysokofunkcjonujący i Zespół Aspergera). Dla nich zaplecza neuroterapeutycznego i psychoterapeutycznego, wyszkolonych neuropsychologicznie i psychoterapeutycznie nauczycieli wspomagających, osobnych i wspólnych programów rozwojowych. Dzieci z orzeczeniami sa objete całościową terapia przez specjalistów ze STER, dzięki czemu są równomiernie wyprowadzane z dysharmonii rozwojowych.
- Szerokiej gamy autorskich zajęć w programie, jak i tych dodatkowych do wyboru.
- codziennej pracy nad komunikacją, twórczośccią i samooceną dziecka, po to żeby umiało wyrazić siebie i dogadywać z róznymi osobami, tworzyć relacje w oparciu o wnioskowanie i silne poczucie własnej wartości
- Codziennej facylitacji przez certyfikowanego facylitatora procesów: nauczania, terapii i rozwoju.
- Możliwości psychoedukacji i warsztatów rozwojowych dla rodziców.
Kogo szukamy?
Szukamy rodziców wspólpracujących w rozumieniu relacyjnym, dzielących nasze wartości, chcących rozwijać dzieci aktywnie razem z nami- w uważnym dialogu, pracując z nami nad ich samodzielnością, poznaniem i rozumieniem siebie, regulacją relacji, nabywaniem umiejętności w sposób indywidualny w kontekście grupy i relacji. Szukamy zaangażowania wzajemnego i wspólnego tworzenia spójnej przestrzeni rozwojowej dla dzieci, chęci do uczenia się, nastawienia na różnorodność i otwartości w przyjmowaniu efektów naszego doświadczenia, chęci rozwoju.