Harmonia to jedyne przedszkole  pracujące podejściem®  ,  autorskim programem łączącym neuropsychologię i relacyjnośc  w indywidualnym kontekscie oraz systemowe  rozumienie w kontekście pracy zarówno grupy, jak i umiejętności. Daje to możliwości wzmacniania naturalnych rytmów rozwojowych, stymulowania ich dyskretnie oraz  wykorzystania psychologicznej wiedzy o rozwoju relacji, dzięki czemu dojrzewania tak emocjonalno-społecznego, jak i poznawczego. Zarówno na terenie gminy Kraków, jak i w Polsce jest jedynym przedszkolem, które pracuje w sposób masterowy, czyli aktywnie łączy te dziedziny pracując jednocześnie na tak wielu poziomach, intensywnie włączająć w to rodzinę, będac przygotowanym wyposażeniowo i zaprojektowanym do takiej działalności  już od projektu pomieszczeń.

Zajęcia rozwojowe - Nasze podejście ®  jest zastrzeżone, wynika z dobrze ugruntowanej wiedzy neuropsychologicznej i psychoterapeutycznej, ich  umiejętne połczenie wg określonych rozwojowo zasad ma na celu  wspieranie dwóch uzupełniających się obszarów rozwoju; 1) znajomości, wzmacniania siebie ( w tle dyskretna praca nauczyciela nad procesami umysłowymi poprzez dobór zabaw, aktywności, wyzwań, pomocy na pólkach, towarszyszenia w odkrywaniu, naprowadzaniu) oraz 2) umiejętności wchodzenia, regulowania i utrzymywania relacji ( w tym dyskretna  praca pscyhologiczna w grupie na procesie umozliwiającym nauke wchodzenia w relację poprzez uważną komunikacje, dobór aktywności społecznych, wyzwania społeczne i tworzenie sytuacji wzmacniających samodzielność, współpracę, elastycznośc, rozumienie i wyrażanie emocji,  wnioskowanie społeczne, wspólne doświadczanie, pracę z naturalną ekspresją, nie unikanie naturlanych konfliktów)  .

W wyrównany sposób stymuluje także naturalne zjawiska rozwojowe, takie jak: muzykalność, twórczość, logikę, narrację  i eksperymentowanie. Niezbędne budulce sukcesu społecznego i rozwoju umiejętności szkolnych. Na bazie uważnych obserwacji naturalnego rozwoju w małych grupach oraz dobranych do niego ( i zmienianych 3 -4 razy do roku) różnorodnych pomocy, przemyślanych  form zabaw i ćwiczeń w codziennych sytuacjach, uczymy dzieci: regulacji swoich emocji, pojęcia relacji, sprawczości, rozwoju myślenia poprzez pytania i poszukiwanie odpowiedzi, które to sprzyjają rozwojowi refleksji na późniejszych etapach. Dbamy o wzmacnianie samodzielności i współpracy, zachowania spontaniczności z ćwiczeniem samokontroli. Rozwijamy w relacji, doświadczeniu i powtarzalnych próbach, bazując na juz zdobytej wiedzy. Myslenie procesowe towarzyszy-programowi edukacyjnemu, zabawie, wzratsaniu umiejętności  i relacjom.

Podejście rozwojowe ®  korzystające z rozumienia mechanizmów działania i rozwijania się umysłu na różnych polach, z jednoczesnym połączeniem wiedzy o zdrowym rozwoju relacji- ze sobą, z innymi i w grupie daje możliwości uważniejszego systemowego prowadzenia zarówno indywidualnego i grupowego.

- W przedszkolu Harmonia nauczyciele oprócz wykształcenia pedagogicznego przygotowywani są kilkuetapowo: 1) specjalnym kilkumiesięcznym treningiem neuropsychologicznym i neurodydaktycznym 2) szkoleniami STER nastawionymi na wzmacnianie rozwoju emocjonalno-społecznego poprzez naukę regulacji relacji.

- Wiemy jak ważnym dla rodziców poszukujących dobrego przedszkola w Krakowie rozwój wrażliwości na język obcy. Oprócz podstawy programowej dzieci będą miały możliwość codziennego osłuchiwania się z językiem angielskim (pojedyncze słowa i zdania kierowane do nich w naturalnych sytuacjach, 2 zabawy/piosenki po angielsku dziennie), a dla chętnych możliwe są dodatkowe, indywidualne lekcje języka angielskiego. Starsze dzieci mają możliwość poznawania róznych języków i rozwijanie funkcji słuchowych poprzez osłuchiwanie sie i zabawy z nim. Są to języki różne od j.angieslkiego; j.rosyjski i j.francuski.

- Kolejnym aspektem jest wyposażenie przedszkola. Każda sala posiada pomoce dobrane przez neuropsychologicznie przygotowanych specjalistów oraz wyposazona jest w  sprzęt sensoryczny, który dzieci mogą używać pod kontrolą dorosłych w czasie wolnym i w zabawach grupowych. Regulowanie potrzeb sensorycznych jest podstawą okresu przedszkolnego i budulcem przyszłych z umiejętności szkolnych. Sprzęt multimedialny daje nam szerokie możliwości stymulacji poznawczej. Prosto z sal znajdują się wejścia na ogródek sensoryczny, z naturalną ścieżką sensoryczną i ogródkiem warzywnym.

-Codzienna edukacja rozwija dzieci kulturalnie poprzez wyobrażenia, rytm, melodię, ruch: Cyklicznie 10 x w roku  w przedszkolu pojawia się teatr lub wyjście do teatru. Cyklicznie co dwa-cztery tygodnie organizowane sa spotkania z muzykami ( koncert na żywo), tancerzami- w ramach cyklu : ludzie z pasją.  Cyklicznie co tydzień prowadzone są warsztaty bębniarskie uczące wrażliwośći na rytm i koordynację oraz  warsztaty taneczne, nastawione na ekspresję, różnicowanie i współpracę. Okresowo prowadzone są zajęcia  Gordonki.

- Nastawiamy się na  utrzymanie wrażliwości na naturę- w ramach cyklicznej Akademii przyrodnika- dzieci poznają przyrodę od strony praktycznej- poprzez spotkania z przyrodnikami i eksperymenty, które kontynuowane są w codziennej edukacji na sali, a także w czasie pracy w ogródku warzywno-owocowym, którą dzieci chętnie podejmują.

- W codziennych sytuacjach i co dwutygodniowych warsztatach narracyjnych  w kręgu, skupiamy sie na rozwoju komunikacji, dialogu i twórczego myślenia

-Oprócz spełniania rozwojowych potrzeb sensorycznych na co dzień, a w przypadku szerszych  potrzeb- zajęć z terapeuta sensorycznym dzieci mają zajęcia gimnastyczne wplecione w tygodniowe nabywanie i utrwalanie wiedzy, raz na tydzień razem z intsruktorem ćwiczą sztukę walki zwaną Taekwondo

- Warsztaty plastyczne w róznych formach w przedszkolu proponowane są w kategoriach wyboru, kojarzone są z tematyką lekcyjną, związane z poznawanymi na warsztatach przezyciami lub wprowadzana wiedzą. Zasada przedszkola Harmonii jest nieporównywanie między sobą i nie wystawianie dla publiczności prac plastycznych dzieci- w ramach indywidualnej pracy nad samorozwojem i adekwatną samooceną opartą na wysiłku i harmonijnym rożnicowaniu się, nie porównaniach. Dzieci zabierają swoje prace do domu jako ich własność intelektualną  :)

- Dzieci, w ramach różnych aktywności ale także czasu wolnego mają dostęp do prawdziwych instrumentów; pianina, 3 gitar, ukulele dla kazdego dziecka, skrzypiec, saksofonu, trąbki, bębnów oraz wielu prawdziwych  instrumentów przywiezionych  z  różnych częsci świata.

- Nad dziećmi  i profilaktyką rozwoju czuwa dodatkowo kadra specjalistyczna;  terapeuci sensomotoryczni, logopeda i neuro/psycholodzy proponując takie aktywności, które zapewniają potrzeby rozwojowe.  Rodziny mają wsparcie psychoterapeutów w razie potrzeby, wsparcia w trudnych momentach, watpliwości, zajęcia sie swoimi emocjami.

- Dla chętnych przygotowaliśmy inne propozycje w palecię zajęć dodatkowych, do wyboru. Niektóre zajęcia oferowane sa wymiennie, ustalane z dziećmi w grupie.

Przedszkole w liczbach

8 ilość sal
rozwojowych
5 ilość sal
sensorycznych
2 ilość grup
przedszkolnych
8 ilość podwójnie
wykształconych
specjalistów
1900 ilość pomocy
 
 
Cele rozwojowe
 
 

Budowanie i regulowanie relacji

Myślenie, sprawczość i poczucie wpływu

Samoregulacja, samodzielność, samoorganizacja

Twórczość i pasja, ekspresja

Muzykalność, rozwijanie przez sztukę

Zamiłowanie do ruchu

 
 
Wartości
 
 

Praca na więzi i uważnej relacji

Wielowarstwowe wykształcanie prowadzących

Aktywna systemowa praca z rodziną

Systemowe podejście do rozwoju w grupie i indywidualnego rozwoju

Wzmacnianie naturalnego rytmu rozwojowego dziecka i profilaktyka rozwojowa na bazie neuropsychologii

Innowacyjna integracja metodyczna w terapii rozwoju

Wzmacnianie naturalnej ekspresji muzycznej i rozwój twórczości

Działanie poprzez doświadczenie, ruch i emocje

 
 
Wideo
 
 

Nasi partnerzy

  • Test1
  • Test2
  • test3

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem