Opiera się na 11 latach doświadczenia w pracy z dziećmi z trudnościami emocjonalno-społecznymi, z osobami ze spectrum autyzmu i specjalistycznych programach neuroterapeutyczno-psychoterapeutycznych rozwijanych przez ostatnich 6 lat w STER przez Katarzynę Seremak i współpracowników. Metodyka terapeutyczna jest wielotorowa, a jej pierwszą bazą jest wiedza neuropsychologiczna; diagnoza i praca neuroterapeutycznana oparta na indywidualnych mechanizmach obserwowanych objawów, w odniesieniu do trajektorii rozwojowej. Bazą drugą jest wiedza psychoterapeutyczna i praca na relacji  z terapeutami wyszkolonymi psychoterapeutycznie lub poddanymi treningowi i superwizji terapeutycznej w obszarze ASD.

WZMOCNIENIEM terapii która odbywa się w naturalnych warunkach i stwarzanych do tego sytuacjach, ćwiczeniach, zabawach, jest sprzęt neuroterapeutyczny. Używany jest on do stymulacji funkcji tworzących umiejętności poznawcze i społeczne. W tym: treningi słuchowe, EEG-biofeedback, HEG- biofeedback, stymulatory poznawcze i programy neuroterapeutyczne, zabawki interaktywne.

terapia w tekścieCelami terapeutycznymi są:

  • wyrównywanie deficytów funkcjonalnych leżących u podłoża zaburzonych umiejętności u dziecka. Daje to możliwość usuwania lub łagodzenia tego co widoczne, czyli objawów/zachowań,
  • uważne stwarzanie możliwości i sytuacji naturalnych wzmacniających wypracowane efekty, doganianie faz rozwojowych na bazie potencjału układu nerwowego dziecka,
  • aktywna praca z rodziną w kontynuowaniu adekwatnych działań w domu,
  • wsparcie psychoterapeutyczne  i psychoedukacyjne rodzeństwa i rodziny.

SPECJALIŚCI :

Terapia w Przedszkolu Harmonia prowadzona jest w dwóch kontekstach.

Pierwszy to sala przedszkolna, dyskretne interwencje nauczyciela wspomagającego (wyszkolonego psychologa) i wychowawcy w naturalnie pojawiających się sytuacjach-stymulacja i restrukturyzacja komunikacji, zachowań społecznych i radzenia sobie z emocjami, ćwiczenia adekwatności reakcji. Ta część jest facylitowana przez neuroterapeutę,  wyszkolonego facylitatora z certyfikatem międzynarodowym.

Drugi to osobne zajęcia terapeutyczne ze specjalistami; psychologami, neuroterapeutami, psychoterapeutami, neuro/logopedami, terapeutami procesów przetwarzana sensorycznego. Każde dziecko z trudnościami emocjonalno-społecznymi niezależnie od informacji zawartych w orzeczeniu objęte jest obowiązkowo : indywidualną terapią neuropsychologiczną oraz terapią grupową w małej grupie, intensywnym wsparciem psychoterapeutycznym i psychoedukacyjnym rodziny.

Przedszkole w liczbach

8 ilość sal
rozwojowych
5 ilość sal
sensorycznych
3 ilość grup
przedszkolnych
10 ilość podwójnie
wykształconych
specjalistów
1900 ilość pomocy
 
 
Cele rozwojowe
 
 

Budowanie i regulowanie relacji

Myślenie i poczucie wpływu

Samokontrola i samodzielność

Twórczość i pasja

Muzykalność, gra na instrumencie

Zamiłowanie do sportu

 
 
Wartości
 
 

Praca na więzi i uważnej relacji

Wielowarstwowe wykształcanie prowadzących

Aktywna systemowa praca z rodziną

Wzmacnianie naturalnego rytmu rozwojowego dziecka i profilaktyka rozwojowa

Innowacyjna integracja metodyczna w terapii rozwoju

Wzmacnianie naturalnej ekspresji muzycznej i rozwój twórczości

 
 
Wideo
 
 

Nasi partnerzy

  • Test1
  • Test2
  • test3

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem