Harmonia, jako jedyne takie przedszkole na terenie gminy Kraków oferuje specjalny program stworzony na bazie neuropsychologii i neurokogniwistyki, wzmacniania naturalnych rytmów rozwojowych oraz psychologicznej wiedzy o rozwoju relacji.

Zajęcia rozwojowe - Nasze podejście ®  jest zastrzeżone, wynika z dobrze ugruntowanej wiedzy neuropsychologicznej i psychoterapeutycznej, ich  umiejętne połczenie wg określonych rozwojowo zasad ma na celu  wspierać dwa uzupełniające się obszary rozwoju; 1) znajomości, wzmacniania siebie ( w tle dyskretna praca nauczyciela nad procesami umysłowymi poprzez dobór zabaw, aktywności, wyzwań) oraz 2) umiejętności wchodzenia, regulowania i utrzymywania relacji ( w tym dyskretna  praca pscyhologiczna w grupie na procesie umozliwiającym nauke wchodzenia w relację poprzez uważną komunikacje, dobór aktywności społecznych, wyzwania społeczne i tworzenie sytuacji wzmacniających samodzielność, współpracę, elastycznośc, rozumienie i wyrażanie emocji,  wnioskowanie społeczne)  .

W wyrównany sposób stymuluje także naturalne zjawiska rozwojowe, takie jak: muzykalność, twórczość, logikę, narrację  i eksperymentowanie. Niezbędne budulce sukcesu społecznego i rozwoju umiejętności szkolnych. Na bazie uważnych obserwacji naturalnego rozwoju w małych grupach oraz dobranych do niego różnorodnych pomocy, przemyślanych  form zabaw i ćwiczeń w codziennych sytuacjach, uczymy dzieci: regulacji swoich emocji, pojęcia relacji, sprawczości, rozwoju myślenia poprzez pytania i poszukiwanie odpowiedzi, które to sprzyjają rozwojowi refleksji na późniejszych etapach. Dbamy o wzmacnianie samodzielności i współpracy, zachowania spontaniczności z ćwiczeniem samokontroli. 

Podejście rozwojowe ®  korzystające z rozumienia mechanizmów działania i rozwijania się umysłu na różnych polach, z jednoczesnym połączeniem wiedzy o zdrowym rozwoju relacji- ze sobą, z innymi i w grupie daje możliwości uważniejszego systemowego prowadzenia zarówno indywidualnego i grupowego.

- W przedszkolu Harmonia nauczyciele oprócz wykształcenia pedagogicznego przygotowywani są kilkuetapowo: 1) specjalnym kilkumiesięcznym treningiem neuropsychologicznym i neurodydaktycznym 2) szkoleniami STER nastawionymi na wzmacnianie rozwoju emocjonalno-społecznego poprzez naukę regulacji relacji.

- Wiemy jak ważnym dla rodziców poszukujących dobrego przedszkola w Krakowie rozwój wrażliwości na język obcy. Oprócz podstawy programowej dzieci będą miały możliwość codziennego osłuchiwania się z językiem angielskim (pojedyncze słowa i zdania kierowane do nich w naturalnych sytuacjach, 2 zabawy/piosenki po angielsku dziennie), a dla chętnych możliwe są dodatkowe, indywidualne lekcje języka angielskiego.

- Kolejnym aspektem jest wyposażenie przedszkola. Każda sala posiada pomoce dobrane przez neuropsychologicznie przygotowanych specjalistów oraz wyposazona jest w  sprzęt sensoryczny, który dzieci mogą używać pod kontrolą dorosłych w czasie wolnym i w zabawach grupowych. Regulowanie potrzeb sensorycznych jest podstawą okresu przedszkolnego i budulcem przyszłych z umiejętności szkolnych. Sprzęt multimedialny daje nam szerokie możliwości stymulacji poznawczej. Prosto z sal znajdują się wejścia na ogródek sensoryczny, z naturalną ścieżką sensoryczną i ogródkiem warzywnym.

-Codzienna edukacja rozwija dzieci kulturalnie poprzez wyobrażenia, rytm, melodię, ruch: Cyklicznie raz w miesiącu w przedszkolu pojawia się teatr lub wyjścia do teatru. Cyklicznie co dwa-cztery tygodnie organizowane sa spotkania z muzykami ( koncert na żywo), tancerzami- w ramach cyklu : ludzie z pasją.  Cyklicznie co 3 tygodonie prowadzone są warsztaty bębniarskie uczące wrażliwośći na rytm i koordynację oraz cotygodniowe warsztaty taneczne, nastawione na ekspresję, różnicowanie i współpracę.

- Nastawiamy się na  utrzymanie wrażliwości na naturę- w ramach cyklicznej Akademii przyrodnika- dzieci poznają przyrodę od strony praktycznej- poprzez spotkania z przyrodnikami i eksperymenty, które kontynuowane są w codziennej edukacji na sali,

- W codziennych sytuacjach i co dwutygodniowych warsztatach narracyjnych  w kręgu, skupiamy sie na rozwoju komunikacji, dialogu i twórczego myślenia

-Oprócz spełniania rozwojowych potrzeb sensorycznych na co dzień, a w przypadku szerszych  potrzeb- zajęć z terapeuta sensorycznym dzieci mają zajęcia gimnastyczne wplecione w tygodniowe nabywanie i utrwalanie wiedzy, raz na tydzień razem z intsruktorem ćwiczą sztukę walki zwaną Taekwondo

- Warsztaty plastyczne w róznych formach w przedszkolu proponowane są w kategoriach wyboru, kojarzone są z tematyką lekcyjną, związane z poznawanymi na warsztatach przezyciami lub wprowadzana wiedzą. Zasada przedszkola Harmonii jest nieporównywanie między sobą i nie wystawianie dla publiczności prac plastycznych dzieci- w ramach indywidualnej pracy nad samorozwojem i adekwatną samooceną opartą na wysiłku i harmonijnym rożnicowaniu się, nie porównaniach. Dzieci zabierają swoje prace do domu.

- Dla chętnych przygotowaliśmy paletę zajęć dodatkowych, do wyboru. Zajecia oferowane sa wymiennie, ustalane z dziećmi w grupie.

Przedszkole w liczbach

8 ilość sal
rozwojowych
5 ilość sal
sensorycznych
3 ilość grup
przedszkolnych
10 ilość podwójnie
wykształconych
specjalistów
1900 ilość pomocy
 
 
Cele rozwojowe
 
 

Budowanie i regulowanie relacji

Myślenie, sprawczość i poczucie wpływu

Samokontrola i samodzielność

Twórczość i pasja

Muzykalność, gra na instrumencie

Zamiłowanie do ruchu

 
 
Wartości
 
 

Praca na więzi i uważnej relacji

Wielowarstwowe wykształcanie prowadzących

Aktywna systemowa praca z rodziną

Wzmacnianie naturalnego rytmu rozwojowego dziecka i profilaktyka rozwojowa

Innowacyjna integracja metodyczna w terapii rozwoju

Wzmacnianie naturalnej ekspresji muzycznej i rozwój twórczości

 
 
Wideo
 
 

Nasi partnerzy

  • Test1
  • Test2
  • test3

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem